תקרית שג'אעיה • הנגמ"ש התקלקל, הגופה נחטפה והמ"מ היה מוכן עם הרימון

נתן גולד No Comments on תקרית שג'אעיה • הנגמ"ש התקלקל, הגופה נחטפה והמ"מ היה מוכן עם הרימון
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כתב חדשות 10 אור הלר חשף אמש במהדורה המרכזית של ערוץ 10 את ממצאי התחקיר הצה"לי שנערך אחרי מותם של שבעה לוחמי גולני בירי נ"ט ברצועה וחטיפתו של החייל אורון שאול הי"ד.

בשורות הבאות אנו מצטטים בהרחבה מכתבתו של אור הלר שפורסמה באתר nana10 שם מגולל התחקיר על המקרה הכואב.

"כשצה"ל נכנס קרקעית לרצועת עזה בצוק איתן הוא ידע היטב שהגדוד הכי מאומן, הכי חמוש, הכי אלים הוא גדוד שג'אעיה – ולשם נשלחה חטיבת גולני. אלא שבצה"ל לא צפו ששם גם תירשם אחת התקריות הקשות ביותר ברצועה: שבעה הרוגים, בהם אורון שאול שהוגדר חלל שמקום קבורתו לא נודע. גופתו מוחזקת בידי חמאס. הערב (שני) נחשפו פרטי תחקיר צה"ל שבוצע עד כה והגיעו לידי חדשות 10, ומגלים, בין היתר, שבניגוד להערכות שרידיו של שאול נחטפו עוד במהלך הקרבות וכי מפקד המחלקה שהוביל את הכוח ונפצע היה ערוך ומוכן להתאבד עם המחבלים שהסתערו לעברם.

התחקיר הצבאי מתחיל בלילה של 20 ביולי. כוחות משולבים של מחלקה 5 ממסייעת גדוד 13 נעו למשימת כיבוש החלק הצפוני של שכונת שג'אעיה. כוחות החי"ר נעו על שני נגמ"שים בשני צוותים. הנגמ"ש הראשון הוביל בפיקוד מפקד המחלקה, סגן אוהד רוזוולד, ושני תחת פיקודו של ג', סגן מפקד הפלוגה המסייעת. "המטרה של המחלקה שלי הייתה להיגע לאיזשהו מבנה שידוע עליו שיש בו מחבלים", הסביר רוזוולד. "אנחנו צריכים לטהר את המבנה ולהישאר בו".

כוח הטנקים מתקדם ראשון ליעד. ההתקדמות עוברת בשקט יחסי והכוח תופס עמדות ירי ביעד. נגמ"שי המסייעת נעו על השביל לקראת היעד עד שהגיעו לנקודה כמה מאות מטרים ממנו. משמאלה עמד בית בעל שתי קומות ומרפסת רחבה בקומת הקרקע. מימינה, אזור תעשייה עם עצי לימון וגפנים.

בנקודה זו, הנגמ"ש בפיקוד רוזוולד נתקע כתוצאה מבעיה טכנית. המידע עובר אל הפיקוד ובתחילה שוקלים להמתין לגרירה. רוזוולד מבקש שלא להמתין שכן הוא מאמין שהמרחק אל היעד קצר, כ-120 מטרים, ונותן הוראה לשמונת החיילים ברכב להתכונן לירידה ולחבירה רגלית לכוח הטנקים.

הנגמ"ש השני בכוח, בפיקוד ג' ממשיך בנסיעה, עובר את הנגמ"ש המקולקל. לאחר כמה מטרים גם הוא נעצר. רוזוולד ניסה ליצור קשר עם הנגמ"ש, אך הקשר מנותק. אז, הוא מחליט לרדת מהנגמ"ש ביחד עם הקשר שלו ומגיע לדבר עם ג'. לפני כן, הוא מורה לשבעת החיילים בנגמ"ש להתכונן לרדת רגלית לעבר היעד.

לאחר שהם מסיימים לדבר עם הסמ"פ, הם חוזרים לכיוון הנגמ"ש התקוע. אז, בשעה 00:45, שני מטרים לפני שהגיעו לנגמ"ש, מתבצע ירי נ"ט ראשון לעברו, בעוד החיילים בתוכו נערכים ליציאה. מיד לאחר מכן מתבצע ירי נ"ט נוסף. פגיעות ישירות. הנגמ"ש עולה באש. שבעת החיילים בתוכו נהרגים במקום. מיד לאחר מכן נפתח ירי נשק קל לעבר הכוח.

רוזוולד: "בערך מטר וחצי-שניים לפני שהגעתי לנגמ"ש שלי, הנגמ"ש התפוצץ. ירו עלינו טיל RPG שפגע במנוע הנגמ"ש וגרם לו להתפוצץ". רוזוולד נפצע וכששמע קולות בערבית ברקע, לקח רימון, עם יד על הנצרה, וחיכה למחבלים. "אני בלי נשק, שוכב פצוע, הרגליים משותקות. אני לא מסוגל לזוז. הוצאתי רימון מהווסט. הייתי עם יד על הנצרה".

הנגמ"ש השני התרחק וחייליו ניסו להיגע רגלית לנגמ"ש שנפגע. קשר מפקד המחלקה דיווח למפקדה על האירוע. תוך כדי הירי לעבר כוח גולני, הגיעו מחבלים לנגמ"ש הפגוע וחטפו את חלקי הגופה של אורון שאול ונעלמו במנהרה בבית עם המרפסת. לאחר מכן חברו לכוחות במקום מפקד גדוד 13 ומפקד פלוגת השריון. אז הוכרז נוהל חניבעל. הם נכנסו לבית עם המרפסת לאחר שהבחינו בדלת נעולה שהובילה לתוכו. שם נמצאה המנהרה ממנה יצאו המחבלים ולשם גם לקחו את שרידיו של שאול".



0 תגובות